Zasady funkcjonowania od 1 października 2021 r.

Instrukcja dla użytkowników Biblioteki Głównej APS w związku z obowiązującymi w APS zasadami bezpieczeństwa związanymi z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 (szczegóły dostępne na stronie http://www.aps.edu.pl/uczelnia/covid-19/)

 Instrukcja obowiązuje  od 1 października 2021 r. do odwołania.

Zasady obowiązujące Użytkowników podczas pobytu w Bibliotece APS  

Czytelnicy zobowiązani są do przestrzegania następujących zasad podczas pobytu w Bibliotece:

  1. noszenie maseczek ochronnych,
  2. zachowanie dystansu fizycznego co najmniej 1,5 m pomiędzy sobą, a w wyznaczonych strefach stosowanie się do znaków informujących o zachowaniu koniecznej odległości,
  3. przestrzeganie zaleceń o dopuszczalnej liczbie osób w pomieszczeniach Biblioteki,
  4. używania środków dezynfekujących przy wejściu do budynku oraz na miejscu w Bibliotece.

WYPOŻYCZENIA

1. W Wypożyczalni może przebywać jednocześnie maksymalnie 2 Użytkowników.

2. Obowiązują podwyższone limity wypożyczeń:

- pracownicy APS – do 25 woluminów na okres 60 dni,

- doktoranci APS – do 20 woluminów na okres 30 dni,

- studenci APS – do 10 woluminów na okres 30 dni,

- studenci APS studiujący na dwóch kierunkach – do 15 woluminów na okres 30 dni,

- pozostali użytkownicy indywidualni posiadający uprawnienia do wypożyczeń - do 3 woluminów na okres 30 dni.

CZYTELNIA

1. W Czytelni może przebywać jednocześnie maksymalnie 20 Użytkowników.

2. Rekomendowane jest rezerwowanie stanowiska do korzystania z Archiwum Prac Dyplomowych oraz ACADEMICA. Zapisy przyjmowane są wyłącznie drogą mailową na adres: czytelnia@aps.edu.pl.

3. Skanowanie materiałów dostępnych wyłącznie w Czytelni będzie realizowane po złożeniu formularza zamówienia na skany drogą mailową z poczty w domenie aps.edu.pl na adres: wypozyczalnia@aps.edu.pl (patrz punkt: Skanowanie).

INFORMATORIUM

1. W Informatorium może przebywać 1 osoba.

Kontakt e-mail: informatorium@aps.edu.pl

OPŁATY Wpłat za nieterminowy zwrot książek należy dokonywać bezgotówkowo w Wypożyczalni Biblioteki lub przelewem bankowym na konto APS w Alior Bank: 61 2490 0005 0000 4530 3456 2606  z opisem „nieterminowy zwrot książek”. Dokument elektroniczny (w formacie PDF) potwierdzający dokonanie przelewu prosimy przesyłać na adres mailowy: wypozyczalnia@aps.edu.pl. Prosimy o dokonywanie wpłat po zwrocie książek.

SKANOWANIE Zamówienia na bezpłatne skanowanie realizowane są tylko dla społeczności APS, tj. studentów, doktorantów i pracowników posiadających aktywne konto biblioteczne, bez przetrzymanych książek i nieuregulowanych opłat naliczonych przez Bibliotekę APS.

  1. Usługa skanowania dotyczy wyłącznie materiałów stanowiących księgozbiór Czytelni i nie podlegających wypożyczeniom (książki oznaczone Czyt. przy sygnaturze), zasobów depozytowych (ozn. Dep.), pozycji archiwalnych (ozn. Arch.) oraz czasopism.
  2. Ze względu na ograniczenia wynikające z zapisów prawa autorskiego nie ma możliwości zamówienia skanu całej książki. Nie wykonujemy skanów z rękopisów, prac licencjackich, magisterskich, dyplomowych i rozpraw doktorskich.
  3. Zamówienia należy przesłać wyłącznie na wypełnionym formularzu z adresu e-mail w domenie @aps.edu.pl na adres: wypozyczalnia@aps.edu.pl
  4. Jedna osoba może złożyć maksymalnie jedno zamówienie na tydzień.
  5. Skany będą zapisane do czarno-białych plików PDF (bez OCR).
  6. Zamówienia będą realizowane według kolejności wpływu.

Formularz zamówienia na skany: formularz zamówienia skanowania - rtf

Wzór prawidłowo wypełnionego formularza

Jak znaleźć sygnaturę (instrukcja)

REGULAMIN BIBLIOTEKI GŁÓWNEJ Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej dostępny jest na stronie: http://www.aps.edu.pl/biblioteka/regulamin/ (pobierz PDF)