Biblioteka

 


Uwaga!!!

Zmiana numeru konta bankowego Biblioteki

33 2490 0005 0000 4600 2494 5225​

W tytule przelewu należy podać: imię i nazwisko, numer albumu / karty bibliotecznej oraz - w zależności od charakteru opłaty - dopisek:

  • opłata za nieterminowy zwrot,
  • opłata za zniszczoną książkę,
  • opłata za usługi reprograficzne,
  • opłata za wydanie duplikatu karty bibliotecznej.

Potwierdzenie wykonania przelewu (dokument elektroniczny) należy niezwłocznie przesłać do Wypożyczalni na adres mailowy: wypozyczalnia@aps.edu.pl.


Szanowni Państwo,

w związku z obowiązującym drugim stopniem alarmowym BRAVO informujemy, że od dnia 4.07.2022 do odwołania, wejście do Biblioteki APS będzie możliwe TYLKO przez wejście główne budynku C.




CZERWIEC MIESIĄCEM DZIECI
Wznawiamy zbiórkę darów dla niewidomych dzieci z Ukrainy, które przebywają obecnie w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Laskach k. Warszawy.
Co zbieramy:
- żywność z długim terminem ważności,
- słodycze dla dzieci,
- podstawowe środki higieny osobistej,
- pampersy (rozmiary 5,6),
- zabawki sensoryczne i dźwiękowe.
Pomóżmy razem dzieciom z Ukrainy, wojna nadal trwa!

Szanowni Czytelnicy,

w środę 25 maja 2022 roku (Święto Uczelni)

Biblioteka będzie czynna w godzinach 8:30 - 10:30.


Szanowni Czytelnicy,

zakończyliśmy prace nad aktualizacją systemu bibliotecznego. Na koncie użytkownika pojawiły się nowe funkcjonalności, m.in. możliwość prześledzenia historii naliczonych opłat, dodania opisu książki do ulubionych z listy wyników wyszukiwania lub w widoku opisu, przejścia bezpośrednio do całej kolekcji książek utworzonej z dostępnych egzemplarzy w katalogu (np. Ibuk, nowości, podręczny) z opisu bibliograficznego książki, która również znajduje się danej kolekcji.

Została również udoskonalona Aplikacja (natywna) Katalogu Biblioteki APS. Korzystając z Aplikacji będzie można m.in.: usunąć pojedynczą pozycję z półki, wykonać migrację konta, zobaczyć historię naliczonych opłat, otrzymywać powiadomienia typu push, przy zarejestrowanym urządzeniu mobilnym, odświeżyć konto czytelnika, co spowoduje odświeżenie listy wypożyczeń wraz z zaległościami.

Zapraszamy do korzystania!


Szanowni Czytelnicy,

zgodnie z Zarządzeniem nr 330/2022 Rektora Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej z dnia 21 marca 2022 r.  obowiązuje nowy Regulamin Biblioteki Głównej APS, który wprowadza kilka istotnych zmian, m.in.:

1. zwiększono liczbę dozwolonych prolongat terminu zwrotu wypożyczonych materiałów bibliotecznych (z 1 do 3); 

2. zmodyfikowano przepisy dotyczące postępowania w przypadku zagubionych materiałów bibliotecznych - wprowadzono opłatę za zagubiony egzemplarz w przypadku niemożności dostarczenia tego samego tytułu lub wydania; 

3. rozszerzono cennik usług Biblioteki o:

    • opłatę za wydanie duplikatu Karty Czytelnika
    • opłatę za zagubione materiały biblioteczne
    • opłatę za usługi skanowania (w okresie pandemii dla społeczności APS, tj. studentów, doktorantów i pracowników skanowanie realizowane jest bezpłatnie);

4. zawarto w zapisach Regulaminu postępowanie związane z dochodzeniem wierzytelności przysługujących Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej zgodnie z Zarządzeniem nr 191/2021 Rektora APS z dnia 14 maja 2021 r. w sprawie monitoringu i dochodzenia wierzytelności (...):

a. z tytułu niezwróconych w terminie materiałów bibliotecznych,
b. z tytułu nieuregulowanych opłat regulaminowych za nieterminowy zwrot wypożyczonych materiałów bibliotecznych.


Szanowni Czytelnicy,

zapraszamy do korzystania z nowo zakupionego urządzenia skanującego. Czytelnicy mogą samodzielnie i bezpłatnie wykonywać skany z materiałów dostępnych w Czytelni w ramach tzw. dozwolonego użytku (do własnych potrzeb naukowych, badawczych i dydaktycznych). Zeskanowane materiały można przesłać na skrzynkę pocztową lub zapisać na pendrivie.

Zapraszamy!


Nowa procedura zakupu książek ze środków przyznanych na realizację projektów badawczych

Z dniem 1 lipca 2021 r. obowiązują nowe zasady zakupu książek ze środków projektu/grantu/zadania realizowanego przez pracownika APS. Szczegóły dostępne są na stronie Poleć książkę do zakupu


Szanowni Państwo,

W związku z Zarządzeniem nr 191/2021 Rektora Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej z dnia 14 maja 2021 r. w sprawie monitoringu i dochodzenia wierzytelności przysługujących Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w tym wierzytelności z tytułu opłat za usługi edukacyjne, opłat związanych z postępowaniami o nadanie stopnia i tytułu naukowego oraz zwrotu nienależnie pobranego stypendium oraz wierzytelności z tytułu niezwróconych w terminie materiałów bibliotecznych oraz opłat regulaminowych za nieterminowy zwrot wypożyczonych materiałów bibliotecznych przysługujących Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej Biblioteka informuje, że wszystkie wierzytelności powstałe z tytułu niezwróconych w terminie materiałów bibliotecznych oraz opłat regulaminowych za nieterminowy zwrot wypożyczonych materiałów bibliotecznych podlegają windykacji.

Uprzejmie prosimy o zapoznanie się Komunikatem nr 4/2021 (plik pdf) Dyrektora Biblioteki Głównej APS oraz o sprawdzenie stanu konta bibliotecznego i niezwłoczne uregulowanie ewentualnych zaległości.


Komunikat nr 3/2021 Dyrektora Biblioteki Głównej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej z dnia 30 kwietnia 2021 r. w sprawie działalności Biblioteki Głównej APS w okresie stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2

Dyrektor Biblioteki Głównej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej informuje, że zgodnie par. 5 ust 2 zarządzenia Rektora APS nr 19/2020 z dn. 29.09.2020r z późn. zm., Biblioteka Główna APS z dniem 30 kwietnia 2021 r. wprowadza następującą zmianę w obowiązujących od 3 października 2020 zasadach funkcjonowania oraz świadczenia usług dla społeczności APS: w okresie 1–16.05.2021 r. Czytelnia Biblioteki Głównej APS jest nieczynna dla użytkowników.


Komunikat nr 2/2021 Dyrektora Biblioteki Głównej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej z dnia 9 kwietnia 2021 r. w sprawie działalności Biblioteki Głównej APS w okresie stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2

Dyrektor Biblioteki Głównej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej informuje, że zgodnie par. 5 ust 2 zarządzenia Rektora APS nr 19/2020 z dn. 29.09.2020r z późn. zm., Biblioteka Główna APS z dniem 10 kwietnia 2021 r. wprowadza następującą zmianę w obowiązujących od 3 października 2020 zasadach funkcjonowania oraz świadczenia usług dla społeczności APS: w okresie 10–30.04.2021 r. Czytelnia Biblioteki Głównej APS jest nieczynna dla użytkowników.


Komunikat nr 1/2021 Dyrektora Biblioteki Głównej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej z dnia 19 marca 2021 r. w sprawie działalności Biblioteki Głównej APS w okresie stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2

Dyrektor Biblioteki Głównej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej informuje, że zgodnie par. 5 ust 2 zarządzenia Rektora APS nr 19/2020 z dn. 29.09.2020r z późn. zm., Biblioteka Główna APS z dniem 22 marca 2021 r. wprowadza następującą zmianę w obowiązujących od 3 października 2020 zasadach funkcjonowania oraz świadczenia usług dla społeczności APS: w okresie 22.03–9.04.2021 r. Czytelnia Biblioteki Głównej APS jest nieczynna dla użytkowników.​


Pełną informację o funkcjonowaniu Biblioteki znajdą Państwo na stronie internetowej: http://www.aps.edu.pl/biblioteka/zasady-funkcjonowania-od-3-października-2020-r/
Jednocześnie zachęcamy do korzystania z zasobów dostępnych online, których zestawienie, przygotowane przez Bibliotekę, jest dostępne na stronie: http://www.aps.edu.pl/biblioteka/e-zasoby/
W przypadku pytań czy wątpliwości zapraszamy do kontaktu mailowego pod adresem: bibl@aps.edu.pl oraz polecamy śledzenie bieżących informacji na stronie www Biblioteki i profilu Biblioteki w serwisie Facebook https://www.facebook.com/bibliotekaAPS

Zasady funkcjonowania Biblioteki od 3 października 2020 r.

Komunikat nr 2/2020 Dyrektora Biblioteki Głównej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej z dnia 30 września 2020 r. w sprawie wznowienia działalności Biblioteki Głównej APS w okresie stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2

Dyrektor Biblioteki Głównej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej informuje, że zgodnie z Zarządzeniem NR 1/2020 Rektora Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej z dnia 1 września 2020 r. w sprawie organizacji kształcenia w warunkach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021 oraz Zarządzeniem NR 4/2020 Rektora Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej z dnia 4 września 2020 r. w sprawie: zmiany zarządzenia Rektora w sprawie zakresu i okresów obowiązywania ograniczeń związanych z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 wśród społeczności Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Biblioteka Główna APS z dniem 3 października 2020 r. wprowadza nowe zasady funkcjonowania oraz świadczenia usług dla społeczności APS. Funkcjonowanie i świadczenie usług przez Bibliotekę Główną APS odbywa się według zasad opisanych w Instrukcji stanowiącej Załącznik nr 1 do Komunikatu (pobierz Komunikat nr 2).

Zasady opisane w Instrukcji obowiązują od 3 października 2020 r. do odwołania (zob. więcej).


Szanowni Państwo,

Biblioteka Główna APS uruchomiła nowy katalog biblioteczny dający Państwu szereg użytecznych funkcji i możliwości. Aby korzystać z opcji logowania do dotychczasowego konta bibliotecznego konieczna jest jego migracja do nowego katalogu. Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z instrukcją migracji i wykonanie wskazanych w instrukcji kroków.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Wypożyczalnią Biblioteki od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-14.00, tel. wew. 2324, e-mail: wypozyczalnia@aps.edu.pl

Korzystając z okazji uprzejmie przypominamy, że w dniach 1-23 sierpnia 2020 r. Biblioteka jest nieczynna (wstrzymane są wypożyczenia). Rozliczenia kont (tzw. obiegówki) oraz zwroty (wrzutnia) w tym czasie realizowane są od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-14.00.


Drodzy Czytelnicy!

przypominamy, że zgodnie z zasadami zwrotów zawartymi w Komunikacie Dyrektora Biblioteki Głównej APS z dnia 21.05.2020 r. książki zwrócone do „wrzutni” zdejmowane są z konta czytelnika w dniu następnym - roboczym. Planując zwrot książek do Biblioteki należy wziąć pod uwagę rzeczywisty termin zdjęcia ich z konta bibliotecznego.

Wpłat za nieterminowy zwrot książek można dokonywać bezgotówkowo w Wypożyczalni Biblioteki lub przelewem bankowym na konto APS w Alior Bank: 33 2490 0005 0000 4600 2494 5225 z opisem „nieterminowy zwrot książek”. Dokument elektroniczny (w formacie PDF) potwierdzający dokonanie przelewu prosimy przesyłać na adres mailowy: wypozyczalnia@aps.edu.pl

Prosimy o dokonywanie wpłat po zwrocie książek!


Wejście do katalogu