Publikacja jest efektem badań wśród grupy wychowawczyń w żłobkach. Ich celem było opracowanie warsztatów, które zmieniałyby rozumienie i postawę badanych na temat środowiska estetycznego dla rozwoju estetycznego, poznawczego i emocjonalnego dzieci, bo kreatywny nauczyciel wychowuje kreatywne dziecko.
Książka zainteresuje praktyków edukacji kulturowej, szczególnie pracujących z najmłodszymi dziećmi, aby świat sztuki i kultury stał się naturalnym środowiskiem wychowania i społecznego wzrastania.
Irena Pospiszyl, Milena Miałkowska-Kozaryna (red. nauk.)
Opis:
W setną rocznicę powstania Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie przekazujemy Państwu publikację poświęconą zarysowi historii powstania i rozwoju polskich instytucji kształcenia specjalistów do pracy z osobami ujawniającymi problemy przystosowawcze i naruszającymi prawo. Losy akademickiej resocjalizacji są ściśle związane z Akademią Pedagogiki Specjalnej, gdyż stanowiła ona jedną z pierwszych specjalności, w jakich kształcono w tej Uczelni w Polsce i na świecie.
Książka dr Anny Hryniewickiej jest owocem wieloletnich badań nad życiem, twórczością i recepcją dzieła Marii Grzegorzewskiej. Napisana z pasją i estymą wynikającą z zainteresowań Autorki postacią Patronki i historią Państwowego Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. W książce znajduje się wiele cennych ilustracji (zdjęć, rycin, kopii dokumentów), które odnoszą się do Marii Grzegorzewskiej, jej współpracowników, wydarzeń z działalności Instytutu, któremu patronowała przez prawie 50 lat.