Opis:
(…)Zebrane materiały, zdobyte podczas ankietyzacji, analiz koncepcji, praktyk pedagogów są doskonałymi inspiracjami i wskazówkami jak tworzyć dobre praktyki związane z procesem nauczania w szkolnictwie artystycznym.
Praca Magdaleny Janoty-Bzowskiej ze względu na swój interdyscyplinarny charakter może zainteresować szerokie grono czytelników, artystów, pedagogów, studentów, jak i osoby nie związane z wymienioną działalnością. (…) pokazuje jak ważne jest połączenie teorii i praktyki, akcentuje znaczenie uważności i dialogu, „rozpoznanie predyspozycji, usłyszenie tego, co ktoś chce powiedzieć” – jak trafnie ujęła to prof. Joanna Stasiak.
z recenzji prof. dr hab. Joanny Imielskiej
Opracowanie Rozmów to ciekawa lektura o wartości nie tylko naukowej, jest również źródłem biograficznym tłumacząc z języka greckiego bíos – ‚życie’ i gráphō – ‚piszę’, stanowi pracę wzbogaconą o elementy analityczne, krytyczne i podsumowujące odbyte spotkania.
Lektura Rozmów pozwoliła na poznanie nie tylko tajemnic i drogi twórczej poszczególnych artystów, ukazała mi jednocześnie prawdziwe osobowości pedagogów jakimi są na co dzień, a które w codziennym biegu życia nie rysują się wyraźnie. Za każdym z nich kryje się szereg wspaniałych opowieści, historii, przeżyć które wraz z ich dziełami tworzą komplementarną jedność.
Zachęcam do lektury!
z recenzji prof. dr hab. Agnieszki Rożnowskiej-Jasiewicz