Bednarska Natalia Dziewczęta z ADHD. Zarys problematyki

Opis:

Wydanie: 1

Miejsce i rok wydania: Warszawa, 2021

Język publikacji: polski

Liczba stron: 144

Typ publikacji: praca naukowa

(…) książka stanowi, przede wszystkim, niezwykle kompetentne studium teoretyczne problematyki ADHD w ujęciu ogólnym oraz sprofilowanym na perspektywę dziewczynek i, szerzej, kobiet. Autorka wykazała się tutaj zarówno znajomością współczesnych badań z tego zakresu, jak i w sposób przemyślany przedstawiła ich wyniki na tle obowiązujących teorii z zakresu pedagogiki i psychologii rozwoju człowieka, a także utrzymała spójną narrację tej części książki. Na szczególną uwagę zasługuje część, w której dr Natalia Bednarska pozwala w pełni zrozumieć rzeczywistą sytuację dziewczynek cierpiących na ADHD, niezrozumianych przez specjalistów w źle pojęty sposób sprofilowanych zawodowo, piętnowanych przez rówieśników za odstające od społecznie podzielanej normy zachowania, pozostawionych często samym sobie, z poczuciem inności i, co najgorsze, niższości.

dr hab. Michał Kwiatkowski, prof. APS

 Autorka prezentuje najnowszą wiedzę dotyczącą problemów dziewczynek zmagających się z ADHD. (…) Po raz pierwszy w polskiej literaturze pojawiają się rzetelnie opracowane doniesienia na temat tego zaburzenia u dziewcząt i kobiet. (…) Odbiorcami tekstu będą zapewne specjaliści zajmujący się na co dzień edukacją, terapią i wspomaganiem rozwoju dzieci zmagających się z ADHD (szczególnie dziewcząt). Do grona odbiorów zaliczam także nauczycieli akademickich, którzy wiedzę w nim zawartą mogą wykorzystać w czasie zajęć dotyczących zaburzeń rozwojowych, a także organizacji procesu uczenia się dzieci. Do potencjalnych odbiorców należą również studenci i rodzice dzieci z ADHD, a także osoby dorosłe zmagające się z tym zaburzeniem.

dr Anna Mikler-Chwastek

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Edycja:

1

Miejsce i data publikacji

Warszawa, 2021

Język

polski

ISBN:

e-book 978-83-66879-48-5

Liczba stron:

146

Rozmiar pliku:

10,0 MB

Typ publikacji:

praca naukowa

Keywords:

ADHD, zaburzenia ADHD u dziewcząt i kobiet, terapia pedagogiczna, diagnoza psychologiczna, pomoc psychologiczna

Pobierz