Studia I stopnia stacjonarne

Specjalności (studia stacjonarne pierwszego stopnia)

Rekrutacja na specjalności na kierunku odbywa się w trakcie studiów w czasie pierwszego semestru. 
Istnieje możliwość nieutworzenia grupy specjalnościowej w sytuacji braku zainteresowania nią wystarczającej liczby studentek i studentów. 
Proces rekrutacji do grup specjalnościowych jest ogłaszany z początkiem roku akademickiego w szczegółowej organizacji roku akademickiego i w systemie USOS.

Socjologia kultury - badania i marketing: zastanawiasz się czasami, dlaczego nasza rzeczywistość tak bardzo różni się od tej, w której dorastali nasi dziadkowie? Co sprawia, że coś, co jest dziś modne, jutro przestaje takie być? Czym jest kultura masowa, popularna, konsumpcyjna lub cyberkultura? A może poszukujesz nowych form uczestnictwa w kulturze? W ramach tej specjalności studenci poznają odpowiedzi na tego typu pytania, związane z wyraźnie rosnącym znaczeniem w życiu społecznym zjawisk i procesów o charakterze kulturowym. Podczas zajęć studenci będą zdobywali wiedzę na temat przemian kultury współczesnej, metod jej badania, marketingu w kulturze. Nabędą również umiejętności praktycznych, biorąc udział w różnych mini-projektach i spotkaniach z ekspertami. Absolwenci tej specjalności mogą szukać zatrudnienia w instytucjach i organizacjach działających w sferze kultury i sztuki, kontaktów międzykulturowych, mediów, organizacji czasu wolnego i turystyki, w agencjach marketingowych i eventowych oraz w instytucjach badawczych.

Socjologia komunikacji społecznej – w dobie narastającej automatyzacji i robotyzacji wielu prac i zawodów coraz większe znaczenie mają tzw. umiejętności miękkie (soft skills): konstruktywna i asertywna komunikacja, motywowanie pracowników i krytyczne myślenie. Komunikacja to podstawowy element relacji, które łączą nas z innymi ludźmi, grupami społecznymi i instytucjami. Specjalność stanowi odpowiedź na współczesne zapotrzebowania rynku pracy oraz na zmiany w procesie komunikowania się, generowane przez chociażby wzrastającą rolę komunikacji internetowej i nowe technologie. Znaczna część zajęć poświęcona będzie problematyce społeczeństwa sieci i specyfice komunikowania online. Studenci poznają zagadnienia związane z komunikacją masową, międzykulturową, interpersonalną oraz z barierami komunikacji i możliwościami ich przezwyciężania. Dowiedzą się, jakie są socjologiczne teorie komunikowania oraz metody badania różnych stylów komunikowania. Nauczą się odróżniania perswazji od manipulacji, fake newsów od obiektywnego przekazu, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów od dysfunkcyjnych komunikatów. W trakcie zajęć warsztatowych studenci będą mogli zdobyć umiejętności: negocjacji i mediacji, asertywnej komunikacji, występowania na forum publicznym.

Internetowa Rejestracja Kandydatów - link do pliku