Stanowisko: adiunkt
Instytut: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Jednostka : Zakład Interdyscyplinarnych Badań w obszarze Inkluzji Społecznej
 
 
Kontakt
E-mail: ewojdyla[at]aps.edu.pl
Telefon: 22 589-36-00 wew. 3510
Główne obszary badawcze
- edukacja integracyjna i włączająca, uwarunkowania prawne a rozwiązania praktyczne w zakresie kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, efektywność pracy w klasie zróżnicowanej (dostosowanie wymagań, oceniania), efektywność kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, metody kształcenia uczniów z z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Biogram
- 
                                Kariera naukowa: Współpraca naukowo – dydaktyczna z Akademia Pedagogiki Specjalnej od 2012 r. Współpraca naukowo – dydaktyczna z Uniwersytetem Warszawskim od 2022 r. Najważniejsze publikacje: Sytuacje trudne w edukacji włączającej czasu pandemicznego (współautorka artykułu) w publikacji Duma niepełnosprawności pod red. J. Głodkowskiej, wydawnictwo APS (2023). Students with Disabilities in Inclusive Educational Settings in Poland – współautorka artykułu w monografii Lawrence Meda (Zayed University, Dubai, UAE), Jonathan Chitiyo (University of Pittsburg, Bradford, USA) (2022). Inclusive Pedagogical Practices Amidst a Global Pandemic: Issues and perspectives around the globe. New York: Springer Publishing. Opracowania o charakterze metodycznym (dla praktyki) i ekspertyzy: Autorstwo 3 artykułów na temat oceniania w klasie zróżnicowanej w miesięczniku Dyrektor szkoły. XII. 2023 r., II, III 2024 r. Poradnik Ocenianie w klasie zróżnicowanej (współautorka) – Instytut badań Edukacyjnych 
 w Warszawie; 2023 r.Poradnik dla kadr kuratoriów oświaty w zakresie wsparcia wdrażania edukacji włączającej (współautorka) - Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie; 2022 r. Model szkoleń i doradztwa dla pracowników kuratoriów oświaty i jednostek samorządu terytorialnego w zakresie edukacji włączającej (współautorka) – Ośrodek Rozwoju Edukacji; 2021 r. Program szkoleń i doradztwa (program, scenariusze zajęć, materiały pomocnicze) na szkolenia dla asystentów osób z niepełnosprawnościami (współautorka) 2020; dla kuratoriów oświaty 
 i jednostek samorządu terytorialnego (2021) - Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie.Jestem coachem, mentorem – przewodnikiem młodego człowieka (współautorka programu szkolenia wraz ze scenariuszami dla osób pracujących z młodzieżą, w tym wykluczoną społecznie.) w projekcie Dla młodzieży i z młodzieżą odkrywamy świat – Fundacja Centrum Edukacji, Przedsiębiorczości i Aktywności Społecznej w Warszawie; 2016 r. Coaching metodą wspierania rozwoju dzieci i młodzieży w projekcie Rozwijając kompetencje kadry pedagogicznej, rozwijamy kreatywność dzieci i młodzieży (współautorka programu szkolenia wraz ze scenariuszami dla nauczycieli) - Fundacja Centrum Edukacji, Przedsiębiorczości i Aktywności Społecznej w Warszawie; 2016 – 2017 r. Jak rozwijać kreatywność dzieci i młodzieży w projekcie w projekcie Dla młodzieży 
 i z młodzieżą odkrywamy świat (współautorka poradnika) - Fundacja Centrum Edukacji, Przedsiębiorczości i Aktywności Społecznej w Warszawie; 2017 r.Indywidualizacja pracy – szansą na kompleksowe wsparcie edukacyjne i społeczne dzieci 
 i młodzieży (współautorka programu szkolenia wraz ze scenariuszami dla nauczycieli) –
 w projekcie Rozwijając kompetencje kadry pedagogicznej, rozwijamy kreatywność dzieci
 i młodzieży - Fundacja Centrum Edukacji, Przedsiębiorczości i Aktywności Społecznej
 w Warszawie; 2017 r.
 EN
 EN 
                     
                    