Stanowisko: adiunkt
Jednostka: Instytut Psychologii, Zakład Psychologii Społecznej
Kontakt: (kliknij)
Kariera naukowa
2014 - Dyplom Doktora Nauk Społecznych, Psychologia, Uniwersytet SWPS
Temat pracy doktorskiej: Efektywność treningu osiągania celów: modyfikująca rola właściwości osobowościowych
2005 - Dyplom Magistra, Psychologia, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Temat pracy magisterskiej: Opracowanie psychometryczne poprawionej skali umiejętności kierowania w sporcie
2009 - Dyplom Magistra, Filologia angielska, Uniwersytet SWPS
Temat pracy magisterskiej: The Influence of Charles Darwin on Jack London's Works
2005 - Dyplom Licencjata, Filologia angielska, Uniwersytet SWPS
Zainteresowania naukowe
Psychologia społeczna, motywacja, Teoria autodeterminacji (Self Determination Theory), Teoria Uniwersalnych Potrzeb Życiowych (Basic Psychological Needs Theory), Efektywność treningów i interwencji psychologicznych.
Najważniejsze publikacje
- Kuźma, B. A., Szulawski, M., Cantarero, K., & Vansteenkiste, M. (2020). Polish Adaptation of the Basic Psychological Need Satisfaction and Frustration Scale. Frontiers in Psychology, 10, 3034.
- Prusik, M., & Szulawski, M. (2019). The relationship between the Dark Triad personality traits, motivation at work, and burnout among HR recruitment workers. Frontiers in psychology, 10, 1290.
- Konopka, K., Prusik, M., & Szulawski, M. (2019). Two sexes, two genders only: Measuring attitudes toward transgender individuals in Poland. Sex Roles, 1-22.
- Rajchert, J., Żółtak, T., Szulawski, M., & Jasielska, D. (2019). Effects of rejection by a friend for someone else on emotions and behavior. Frontiers in psychology, 10, 764.
- Zajenkowska, A., Prusik, M., & Szulawski, M. (2018). What does the Ambiguous Intentions Hostility Questionnaire really measure? The importance of context in evaluating hostility bias. Journal of personality assessment, 1-9.
- Szulawski, M. Ł., & Marszał-Wiśniewska, M. (2017). What happens during the process of goal-oriented self-regulation? Systematic measure of the objective and self-reported effects of the self-regulation enhancing intervention. Ceskoslovenska Psychologie, 61(5).
- Szulawski, M. (2017). Pozafinansowe metody motywowania pracowników-ujęcie perspektywy teorii autodeterminacji. Education of Economists & Managers/Edukacja Ekonomistow i Menedzerow, 44(2).
- Szulawski, M., & Szapiro, J. (2016). W kierunku motywacji wewnętrznej w edukacji: implikacje teorii autodeterminacji w środowisku szkolnym. Psychologia Wychowawcza, 10, 123-132
- Szulawski, M. (2013). Rodzaje celów i sposoby ich wyznaczania a wspieranie rozwoju. W: E. Sokołowska (red.). Psychologia wspierania rozwoju i kształcenia. Warszawa: Akademia Pedagogiki Specjalnej
- Smółka, P., & Szulawski, M. (2011). Personality Traits and Motivational Traits as Predictors of Social Competence. Implication for Occupational Selection Process. Education of Economists & Managers/Edukacja Ekonomistow i Menedzerow, 22(4).
Projekty badawcze
NCN (Miniatura - ) Wpływ motywacji zewnętrznej oraz poczucia kompetencji, relacyjności i autonomii na poziom wykonania zadania, poziom motywacji wewnętrznej do jego wykonania oraz pozytywny i negatywny afekt, kierownik
Grant statutowy APS, Wpływ bezpośrednich i odroczonych nagród oraz zaspokojenia potrzeb związanych z zachowaniem autonomicznym na poziom motywacji wewnętrznej i poziom wykonania zadania, kierownik
Grant statutowy APS, Wpływ bezpośrednich i odroczonych nagród oraz zaspokojenia potrzeb związanych z zachowaniem autonomicznym na poziom motywacji wewnętrznej i poziom wykonania zadania, kierownik
Współpraca międzynarodowa
2007 – 2009 Projekt CAMHEE (Child and adolescent mental health in enlarged EU - development of effective policies and practices”)
Hobby i zainteresowania pozanaukowe
CoachWise Coaching Essentials™ - International Coaching Federation (ICF)
Coaching Fundamentals Certificate® (CFC) - Noble Manhattan Coaching
CoachWise Coaching Equipped™ - International Coaching Federation (ICF) Accredited Coaching Course