Wiśniewska Dominika (red.) Dorastanie między dwoma światami. Społeczne konteksty rozwoju słyszących dzieci niesłyszących rodziców

Opis:

Dorastanie między dwoma światami. Społeczne konteksty rozwoju słyszących dzieci niesłyszących rodziców to kompendium wiedzy o dzieciach słyszących wychowywanych przez Głuchych rodziców. Pozwala spojrzeć na problematykę holistycznie z trzech perspektyw: wychowywania małego dziecka, retrospektywnych wspomnień dorosłych jak i dylematów samych rodziców Głuchych. Pierwszy raz czytelnik może w jednej publikacji poznać takie zagadnienia jak: kształtowanie dwukulturowości i dwujęzyczności, zagrożenia dla procesu kształtowania psychicznej tożsamości, trudności edukacyjne małych dzieci słyszących rodziców Głuchych; retrospektywnie oceniany wpływ wychowywania przez Głuchych rodziców na ich dorosłe słyszące dzieci; bariery i trudności w wchodzeniu w rolę rodzica oraz pełnienia roli skutecznego wychowawcy dziecka słyszącego oraz doświadczenia specjalistów, którzy w ramach zinstytucjonalizowanej pomocy biorą udział w kształtowaniu losu rodzin KODA. Publikacja poza rzetelnymi opracowaniami naukowymi zawiera wiele cennych wskazówek praktycznych, z których mogą skorzystać specjaliści, studenci, rodzice poszukujący wiedzy jak wspomagać rozwój dzieci słyszących wychowywanych przez rodziców Głuchych.

Całość monografii zilustrowana została rysunkami Luszki Lou M. Szok-Ciechackiej z cyklu Migawki ze świata ciszy. Czytelnik znający polski język migowy odnajdzie w nich zilustrowane znaki oddające treść poszczególnych rozdziałów monografii. Test publikacji przemawia zarówno słowem jak i gestem.

 

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Edycja:

1

Miejsce i data publikacji

Warszawa, 2020

Język

polski

ISBN:

978-83-66010-89-5

Liczba stron:

188

Rozmiar pliku:

12,6 MB

Typ publikacji:

praca naukowa

Keywords:

KODA, CODA, słyszące dzieci niesłyszących rodziców, Głusi rodzice, dwukulturowość, dwujęzyczność dzieci słyszących rodziców Głuchych

Pobierz