Nawrocka Katarzyna , Jolanta Zozula Studium pedagogiczno-prawne. Funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami w warunkach izolacji penitencjarnej

Opis:

Monografia współautorstwa Katarzyny Nawrockiej i Jolanty Zozuli jest wartościowym studium badawczym. Autorki odważyły się na prezentację analiz teoretyczno-empirycznych, które wskazują na różnorodne mechanizmy psychologiczno-pedagogiczne funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami w izolacji penitencjarnej. Problematyka ta nie była w dostatecznym stopniu eksplorowana. Zawarte w monografii rozważania, refleksje Autorek, podbudowane zrealizowanym efektywnie programem badawczym, mogą w dużym stopniu kształtować teorię i praktykę pedagogiki resocjalizacyjnej, zgodnie z którą należy w polskim systemie penitencjarnym dostrzegać osoby z niepełnosprawnościami i w związku z tym tworzyć programy resocjalizacyjno-terapeutyczne głęboko zindywidualizowane, z rozpoznawaniem barier psychospołecznych, jakie mogą występować w trakcie odbywania kary pozbawienia wolności przez te osoby. Można sądzić, że ustalone fakty oraz przemyślenia Autorek będą stanowiły kanwę tworzenia programów resocjalizacyjno-terapeutycznych ukierunkowanych na osoby z niepełnosprawnościami, których efektem będzie ich oczekiwana resocjalizacja, a nie desocjalizacja.

                                                                                                                       dr hab. Andrzej Giryński, prof. APS

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Edycja:

1

Miejsce i data publikacji

Warszawa, 2020

Język

polski

ISBN:

978-83-66010-38-3

Liczba stron:

346

Rozmiar pliku:

3,41 MB

Typ publikacji:

praca naukowa

Keywords:

jakość życia, kara pozbawienia wolności, osoby z niepełnosprawnością, pedagogika penitencjarna, więźniowie, wsparcie społeczne, Czechy, Polska, edukacja i pedagogika, prawo i wymiar sprawiedliwości

Pobierz