Łukasiewicz-Wieleba Joanna Rozpoznawanie potencjału oraz wzmocnienia i ograniczenia rozwoju zdolności dzieci w narracjach rodziców

Opis:

Praca Rozpoznawanie potencjału oraz wzmocnienia i ograniczenia rozwoju zdolności dzieci w narracjach rodziców autorstwa dr Joanny Łukasiewicz-Wieleby jest obszerną pracą o charakterze badawczym z zakresu pedagogiki zdolności. Szeroki przegląd literatury przedmiotu pozwolił dr Joannie Łukasiewicz-Wielebie na przyjęcie do badań własnych MegaModelu opracowanego przez amerykańskich badaczy, na bazie którego zostały przygotowane i przeprowadzone obszerne własne badania jakościowe. Wyniki i analizy z przeprowadzonych badań istotnie wzbogacają wiedzę związaną z pedagogiką zdolności oraz z zagrożeniami i metodami wspierania rozwoju uczniów zdolnych. Praca zawiera wartościowe informacje związane z uzdolnieniami kierunkowymi oraz ważne dane, uzyskane z wywiadów przeprowadzonych wśród rodziców, o strategiach rozpoznawania potencjału oraz wzmocnieniach i ograniczeniach rozwoju zdolności dzieci. (...)

Uważam, że książka zainteresuje teoretyków i praktyków zajmujących się zagadnieniami zdolności, w tym  badaczy, nauczycieli, rodziców i opiekunów, a także osoby odpowiedzialne za organizację struktur oświatowych i edukacyjnych wspierających rozwój uzdolnień kierunkowych dzieci.

Z recenzji prof. dr hab. Wiesławy Limont

Joanna Łukasiewicz-Wieleba - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Zakładzie Metodologii i Pedagogiki Twórczości Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół pedagogiki zdolności, a szczególności znaczenia rodziny w rozpoznawaniu i rozwijaniu zdolności dzieci. Jest autorką i współautorką wielu publikacji naukowych poświęconych pedagogice zdolności i pedagogice twórczości oraz ekspertką zewnętrzną m.st. Warszawy w programie WARS i SAWA.

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Edycja:

1

Miejsce i data publikacji

Warszawa 2018

Język

polski

ISBN:

978-83-66010-10-9

Liczba stron:

440

Rozmiar pliku:

3,86 MB

Typ publikacji:

praca naukowa

Pobierz