Opis:
Publikacja jest drugim tomem serii Raporty z badań pedagogicznych... Tom pierwszy ukazała się w roku 2014. Tradycje pedagogiczne Akademii Pedagogiki Specjalnej (APS) sięgają lat 20. poprzedniego stulecia, a Wydział Pedagogiczny jest jednym z najliczniejszych i najbardziej cenionych wydziałów pedagogicznych w kraju. Nie jest zatem zaskoczeniem, że inicjatywa publikowania pogłębionych streszczeń obronionych doktoratów z zakresu nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika narodziła się właśnie w murach tej a nie innej uczelni publicznej.
fragment wstępu
Inicjatywa wydawnicza Michała Kwiatkowskiego i Anny Odrowąż-Coates - redaktorów przedłożonego do oceny tomu, sprzyja przyspieszeniu obiegu informacji i jej upowszechnieniu, skracając wydatnie upływ czasu dzielący zakończenie badań oraz publikację ich wyników drukiem. Dzięki wysiłkowi autorów, redaktorów i wydawnictwa, rezultaty najnowszych badań zrealizowanych w naukach pedagogicznych mają szansę trafić do rąk zainteresowanych nimi pedagogów i nauczycieli, zarówno w ośrodkach akademickich, jak i na pierwszej, gorącej linii praktyki edukacyjnej - w placówkach oświatowych. Zdaniem recenzenta, redaktorzy książki odkryli i zrozumieli szczególną drogę, po jakiej podążają młodzi naukowcy...
z recenzji dr hab., prof. APS Macieja Tanasia