Opis:
Monika Dominiak-Kochanek jest wykładowcą w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Pracuje w Katedrze UNESCO im. Janusza Korczaka Interdyscyplinarnych Studiów nad Rozwojem i Dobrostanem Dziecka. W pracy naukowej zajmuje się problematyką socjalizacyjnych uwarunkowań agresji interpersonalnej. Uwzględniając różnice w zakresie doświadczanych w dzieciństwie metod wychowawczych i stylów wychowania, poszukuje prawidłowości wyjaśniających skłonności agresywne osób dorosłych i dorastających. Interesuje się również problematyką społecznych i osobistych zasobów uczniów z niepełnosprawnością fizyczną oraz dysleksją rozwojową, które mogą zoptymalizować ich funkcjonowanie w środowisku szkolnym.
Przedstawiona do recenzji monografia jest kompetentnym, rzetelnym, samodzielnym dziełem naukowym dotyczącym problemu ważnego teoretycznie i społecznie. Czytelnikami książki mogą być pracownicy naukowi, badacze, praktycy i studenci kierunków społecznych i pedagogicznych.
Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Adama Frączka
Oryginalność i nowatorstwo pracy, zasadność weryfikowanych hipotez, rzetelność w analizowaniu rezultatów badań, uwzględnienie bogatej i obcojęzycznej literatury dowodzą, że praca zasługuje na publikację i popularyzowanie w środowisku akademickim.
Z recenzji wydawniczej dr hab. prof UŁ Grażyny Poraj