Opis:
                         
 
W rozwoju nauki współgrają dwie zasadnicze tendencje. Pierwszą z nich jest kumulatywizm, rozumiany jako dążenie do zachowania w szerokim wymiarze tego, co użyteczne, sprawdzone, empiryczne. Drugą tendencją jest postrzeganie indywidualnej działalności naukowo-badawczej jako fragmentu całości, sytuowanie swych badań wewnątrz konstrukcji teoretycznej.
Niniejszy, drugi numer rocznika „Edukacja Zawodowa i Ustawiczna” konstytuuje się w wymiarze strukturalnym i merytorycznym wokół dążenia do poszukiwania jedności nauk w wielości problemów naukowych i empirii egzystencjalizmu. (…)
fragment z Wprowadzenia
 
 
CAŁY NUMER / ПОВНЕ ВИДАННЯ / COMPLETE ISSUE
 
Spis treści
Wprowadzenie / Передмова / Introduction
PL  /  UA  /  EN
 
CZĘŚĆ IFilozoficzne i pedagogiczno-psychologiczne konteksty oświaty i pedagogiki pracy
 Філософські і педагогічно-психологічні контексти освіти і педагогіки праці
 Philosophical, pedagogical and psychological contexts of the school system and the pedagogy of work
| Wasil KremieńМислити – означає діяти
 (Full text - UA)
 Bogusław ŚliwerskiTeoretyczne podstawy wiedzy o kształtowaniu postaw patriotycznych
 (Full text - PL)
 Jaroslav Pylynski Deliberative teaching and learning as powerful instrument for democratic education in modern Ukraine
 (Full text - EN)
 Franciszek SzlosekFunkcje doskonalenia zawodowego w ujęciu pedagogów pracy
 (Full text - PL)
 Bartosz MitkiewiczJeden zespół – wiele pokoleń. O poszukiwaniu form dialogu
 (Full text - PL)
 Petro Luzan Стандартизація професійної освіти: концептуальний аспект
 (Full text - UA)
 Adam Solak Podmiotowość w obszarze pedagogiki pracy
 (Full text - PL)
 | 
 
CZĘŚĆ II
Globalizacja, rynek pracy i oświata
 Глобалізація, ринок праці і освіта
 Globalisation, the labour market and schooling system
| Paweł PrüferDojrzały człowiek i dojrzałe społeczeństwo? Ambiwalencje rozwojowe w socjologiczno-pedagogicznej perspektywie
 (Full text - PL)
 Walentyna RadkiewiczModernization of professional education in Ukraine: globalization challenges
 (Full text - EN)
 Urszula JeruszkaProblematyka zatrudnialności – z perspektywy pedagogiki pracy
 (Full text - PL)
 Michał KoziarMobilność akademicka przyszłych specjalistów w zakresie bezpieczeństwa życia
 (Full text - PL)
 Beata JakimiukKształtowanie satysfakcji zawodowej w perspektywie zapobiegania zagrożeniom psychospołecznym w miejscu pracy
 (Full text - PL)
 Tetiana StojtchikФормування конкурентоздатного фахівця в умовах неперервної освіти
 (Full text - UA)
 | 
CZĘŚĆ IIІ
Problemy przygotowania nauczycieli, kształcenia zawodowego i andragogiki
 Проблеми підготовки вчителів, професійної підготовки і андрагогіки
 The problems of teacher education, career development and andragogy
| Janusz Mastalski Paradygmaty związane z przygotowaniem nauczycieli do zawodu w kontekście globalnych wyzwań cywilizacyjnych
 (Full text - PL)
 Oleksandra DubaseniukРозвиток професійно-педагогічної спрямованості майбутніх педагогів
 (Full text - UA)
 Daniel KuklaWyzwania wobec edukacji nauczycielskiej
 (Full text - PL)
 Olena SemenogНаставництво в науці і освіті: андрагогічний підхід
 (Full text - UA)
 Jarosław MichalskiNauczyciel mistrz contra nauczyciel maszyna
 (Full text - PL)
 Natalia FiliptchukМузейна педагогіка у контексті розвитку формальної і неформальної освіти України.
 (Full text - UA)
 Teresa Janicka-PanekNauczyciel edukacji wczesnoszkolnej wobec nowych zadań zawodowych – integrowania edukacji
 (Full text - PL)
 Zinaida StanovskikhПрофесійний стрес та особистісні деструкції педагогів і сучасні засоби їх психопрофілактики
 (Full text - UA)
 | 
CZĘŚĆ IV
Współczesne problemy kształcenia zawodowego i ustawicznego
 Сучасні проблеми професійної і неперервної освіти
 The modern problem of professional development and lifelong learning
| Volodimir Lugovij, Zhanneta TalanovaБезперервна освіта впродовж життя: концептуальні засади конструювання
 (Full text - UA)
 Sylwia JaronowskaOd idei uczestnictwa w kulturze do założeń edukacji permanentnej. Z inspiracji myślą Bogdana Suchodolskiego
 (Full text - PL)
 Natalia LazarenkoУдосконалення змісту вищої освіти в умовах її модернізації
 (Full text - UA)
 Janusz MiąsoTransformująca i stymulująca rola nowych mediów w permanentnej edukacji dorosłych
 (Full text - PL)
 Roman Gurevich, Maia Kademija Електронне навчання у контексті неперервної освіти
 (Full text - UA)
 Maria Staworzyńska-GrządzielEtos pracy w pedagogice Marii Montessori a kształtowanie przekonań i postaw w procesie nauczania wyzwaniem dla współczesnej szkoły
 (Full text - PL)
 Piotr KowolikO zmianach w szkolnictwie zawodowym w Polsce po reformie
 (Full text - PL)
 | 
CZĘŚĆ V
Praktyka światowa edukacji zawodowej i ustawicznej
 Світова практика професійної і неперервної освіти
 World practice of professional and lifelong education
| Oleksandra BorodienkoОсобливості розвитку професійної компетентності керівників провідних компаній світу у сфері зв’язкуi
 (Full text - UA)
 Sebastian TabołRozwój szkolnictwa czeskiego w latach 30. XX wieku
 (Full text - PL)
 Olga BanitРозвиток компетенцій польських менеджерів у транснаціональних корпораціях
 (Full text - UA)
 Nadia TimkivSystems of future engineers’ professional training for petroleum industry in foreign countries: comparative and pedagogical analysis
 (Full text - EN)
 | 
CZĘŚĆ VI
Edukacja zawodowa i ustawiczna na świecie. Przegląd badań
 Професійна та неперервна освіта у світі. Огляд досліджень
 Professional and lifelong education in the world. The review of the research
| Olena Ogienko Сучасні тенденції у професійній підготовці фахівців-андрагогів: європейський вимір
 (Full text - UA)
 Jarosław KorczakEdukacja zawodowa w Australii
 (Full text - PL)
 Ludmiła DiachenkoПрофесійна підготовка вчителів загальноосвітніх шкіл у Федеративній Республіці Німеччина на початку ХХІ століття
 (Full text - UA)
 Oksana TowkaniecУдосконалення професійної підготовки керівників освітніх установ в європейських країнах
 (Full text - UA)
 | 
CZĘŚĆ VII
Kronika wydarzeń kręgu edukacji zawodowej i ustawicznej 
 Хроніка подій у професійній і неперервній освіті 
 The chronicle of events of professional and lifelong education circle
RECENZJE / РЕЦЕНЗІЇ / REVIEWS
| Przemysław Florczak Ks. Bartosz Mitkiewicz, Wychowanie i praca w kontekście myśli społeczno-pedagogicznej Stefana Wyszyńskiego, WDS, Sandomierz 2015
 (Full text - PL)
 Barbara Kowalczyk Recenzja książki Rozwój Nauczyciela – od wczesnej do późnej dorosłości pod red. J.M. Łukasik, N.G. Pikuły, K. Jagielskiej, IMPULS, Kraków 2016
 (Full text - PL)
 Agnieszka Gandzel Encyklopedia Aksjologii Pedagogicznej, pod redakcją prof. dr hab. Krystyny Chałas i ks. dr. hab. Adama Maja, prof. KUL. Radom: Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne 2016
 (Full text - PL)
 | 
SPRAWOZDANIA Z KONFERENCJI / ЗВІТИ ПРО КОНФЕРЕНЦІЇ / CONFERENCE REPORTS
| Nella Nyczkało Співпраця науковців як джерело особистісного духовного й професійного взаємозбагачення (до VII Польсько-українського / українсько-польського форуму)
 (Full text - UA)
 Snizhana Leu Політичний форум високого рівня «Професійна освіта та підготовка робітничих кадрів: сприяння соціально-економічному та регіональному розвитку України» Київ, 3–4 квітня 2017
 (Full text - UA)
 Renata Tomaszewska-Lipiec Sprawozdanie z zebrania Zespołu Pedagogiki Pracy działającego przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 12 czerwca 2017r.
 (Full text - PL)
 Tomasz E. Wardzała Sprawozdanie z konferencji „Uwarunkowania rozwoju efektywnej kooperacji WTZ i ZAZ z partnerami lokalnymi na rzecz reintegracji zawodowej osób niepełnosprawnych”, Hebdów 20-24 maja 2017r.
 (Full text - PL)
 Jolanta Wiśniewska Sprawozdanie z projektu badawczego „Dostępność środowiska pracy do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnością intelektualną”
 (Full text - PL)
 Natalia Kulalaeva Проект «ЕкоБРУ»: дайджест курсів підвищення екологічної компетентності педагогічних працівників, учнів та студентів
 (Full text - UA)
 Ludmiła Diachenko Українська асоціація освіти дорослих. Засідання правління, Київ, 26 травня 2017
 (Full text - UA)
 |