Jabłonowska Małgorzata Edukacyjny wymiar samodzielności poznawczej. Szkice teoretyczne i dociekania empiryczne w kontekście zdolności uczniów gimnazjum

Opis:

Publikacja Edukacyjny wymiar samodzielności poznawczej ma charakter interdyscyplinarny. Autorka umiejętnie integruje wiedzę związaną z rożnymi teoriami i koncepcjami z obszaru psychologii, socjologii i pedagogiki, a dodatkowo wykorzystuje własne doświadczenie pedagogiczne związane z twórczością i edukacja uczniów zdolnych.

Książka ta to studium naukowe, w którym Autorka prezentuje interesującą ja problematykę z perspektywy nie tylko teoretycznej, metodologicznej i empirycznej, lecz także praktycznej.

Praca powstała w momencie, gdy toczą się krytyczne dyskusje na temat podstawy programowej i opracowanych na jej podstawie programów kształcenia. Zatem wobec przedstawionych problemów kwestia wprowadzenia do edukacji innych metod/koncepcji uczenia się uczniów bazujących na ich samodzielności poznawczej, która jest składnikiem metakompetencji uczenia się, jest niezwykle ważna z pedagogicznego punktu widzenia.

Uważam, że książka ta stanie się ważnym opracowaniem zarówno dla badaczy, teoretyków, jak i dla nauczycieli, praktyków i spotka się z żywym zainteresowaniem szerokiego kręgu odbiorców, zajmując ważną pozycję na edukacyjnym rynku wydawniczym.

Z recenzji wydawniczej dr hab., prof. UwB Janiny Uszyńskiej-Jarmoc

Wydawca:

Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Edycja:

1

Miejsce i data publikacji

Warszawa, 2016

Język

polski

ISBN:

978-83-62828-84-5

Liczba stron:

268

Rozmiar pliku:

6,49 MB

Typ publikacji:

praca naukowa

Pobierz