Opis:
Wydanie: 1
Miejsce i rok wydania: Warszawa, 2024
Język publikacji: polski
Liczba stron: 322
Typ publikacji: praca naukowa
Książka stanowi kompleksową analizę strategii stosowanych przez dzieci w procesie rozwiązywania matematycznych zadań tekstowych w sytuacji, gdy nie muszą dostosowywać się do wymagań szkolnych. Autorka, opierając się na solidnym zapleczu teoretycznym oraz badaniach empirycznych, analizuje i szczegółowo opisuje mechanizmy poznawcze i dydaktyczne związane z kształtowaniem umiejętności matematycznych w edukacji wczesnoszkolnej.
Publikacja uwzględnia różne aspekty nauczania - od doboru zadań, poprzez metody wspierające rozwój myślenia matematycznego, aż po znaczenie tutoringu rówieśniczego. Opracowanie ma nie tylko wymiar teoretyczny, ale również praktyczny - dostarcza rekomendacji dla nauczycieli oraz wskazówek dotyczących efektywnego wspierania uczniów w rozwijaniu umiejętności matematycznych. Książka wpisuje się w nurt współczesnych badań nad edukacją matematyczną, podkreślając rolę strategii intelektualnych i interakcji społecznych w procesie uczenia się.
Publikacja jest cennym źródłem wiedzy dla nauczycieli, pedagogów, terapeutów i badaczy zajmujących się dydaktyką matematyki oraz rozwojem poznawczym dzieci, dla studentów przygotowujących się do pracy z dziećmi rozwijającymi swoje kompetencje matematyczne, a także dla wszystkich, którzy w sposób twórczy zajmują się edukacją matematyczną młodszych oraz starszych uczniów i chcą przeciwdziałać nadmiernym trudnościom w uczeniu się matematyki.
EN