Koło Naukowe TEA, działające w Instytucie Pedagogiki Specjalnej, zorganizowało 2 grudnia inspirujące wydarzenie z okazji Europejskiego Dnia Autyzmu. Inicjatywa ta stała się przestrzenią wymiany doświadczeń i refleksji nad współczesnymi kierunkami wsparcia osób ze spektrum autyzmu.
W strefie coworkingowej uczestnicy mogli odwiedzić stoisko sensoryczne oraz słodki kącik, sprzyjający integracji i nieformalnym rozmowom o terapii i edukacji.
W części merytorycznej odbył się wykład otwarty mgr Joanny Pałasz – logopedki klinicznej, pedagożki i specjalistki terapii wczesnodziecięcej – zatytułowany „Inny profil, inne potrzeby. Terapia komunikacji u dzieci z ASD vs inne zaburzenia językowe”. Prelegentka podzieliła się doświadczeniem z praktyki terapeutycznej, zwracając uwagę na znaczenie indywidualizacji i rozumienia różnic w rozwoju językowym dzieci z ASD.
Kolejnym punktem programu były dwa warsztaty poświęcone książeczkom do czytania uczestniczącego (AAC), prowadzone przez mgr Magdalenę Wilim i Emilię Nagel. Uczestnicy poznali praktyczne sposoby wspierania komunikacji alternatywnej i wspomagającej, a każda wykonana podczas zajęć książeczka AAC została przekazana wychowankom Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczo-Rewalidacyjnych nr 1.
Spotkanie pokazało, jak efektywnie można łączyć naukę z empatią i wspólnotowym działaniem. Uczestnicy wydarzenia wyszli z APS z poczuciem inspiracji i przekonaniem, że nauka o autyzmie to przede wszystkim nauka o człowieku.
EN