mgr Julia Więckiewicz-Modrzewska

Stanowisko: asystent

Instytut: Instytut Pedagogiki Specjalnej

Jednostka : Zakład Terapii Pedagogicznej i Badań w obszarze Procesu Uczenia się


Kontakt

E-mail: jwieckiewicz[at]aps.edu.pl


Główne obszary badawcze

  • uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, nowoczesne technologie i sztuczna inteligencja w edukacji, wsparcie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, wsparcie społeczne uczniów z zaburzeniami psychicznymi, nauczyciele współorganizujący proces kształcenia

Biogram

  • Kariera naukowa:

    2020, Akademia Pedagogiki Specjalnej, licencjat z pedagogiki specjalnej, specjalność edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, edukacja wczesnoszkolna;

    2022, Akademia Pedagogiki Specjalnej, Magister z  pedagogiki specjalnej, specjalność terapia pedagogiczna.

    Najważniejsze publikacje:

    Duda, E., Młynarczyk-Karabin, E., & Więckiewicz-Modrzewska, J. (2026). Evaluating the Role of Chatbots in Higher Education Based on Students’ Experiences. W M. Arias-Oliva, I. Alvarez, A.-H. Dediu, & N. Silva (Redaktorzy), Ethical and Social Impacts of Information and Communication Technology. 22nd International Conference, ETHICOMP 2025, Lisbon, Portugal, September 17–19, 2025, Proceedings. https://doi.org/10.1007/978-3-032-01429-0_25

    Duda, E., Młynarczyk-Karabin, E., & Więckiewicz-Modrzewska, J. (2025). Students’ Perspectives on Challenges and Opportunities of Using ChatGPT in Higher Education. W I. Alvarez & A. Didiu (Redaktorzy), ETHICOMP 2025 22nd International Conference on the Ethical And Social Impacts of ICT Lisbon. Extended abstracts.

    Więckiewicz-Modrzewska, J. (2024). Rola nauczyciela współorganizującego proces kształcenia w edukacji inkluzyjnej – specyfika i wyzwania. Człowiek Niepełnosprawność Społeczeństwo, 65(2). https://doi.org/10.71358/cns.2303 

    Duda, E., Młynarczyk-Karabin, E., & Więckiewicz-Modrzewska, J. (2026). Through the Educators’ Lens: University Teachers’ Perceptions of AI Integration in Higher Education. W M. Arias-Oliva, I. Alvarez, A.-H. Dediu, & N. Silva (Redaktorzy), Ethical and Social Impacts of Information and Communication Technology. 22nd International Conference, ETHICOMP 2025, Lisbon, Portugal, September 17–19, 2025, Proceedings. https://doi.org/10.1007/978-3-032-01429-0_29

    Duda, E., Młynarczyk-Karabin, E., & Więckiewicz-Modrzewska, J. (2025). University Teachers towards ChatGPT. Challenges and Opportunities in the Education of Future Teachers. W I. Alvarez & A. Didiu, ETHICOMP 2025 22nd International Conference on the Ethical And Social Impacts of ICT Lisbon. Extended abstracts.

    Więckiewicz-Modrzewska, J. (2024). Sztuczna inteligencja w edukacji – szanse i zagrożenia. Szkoła Specjalna, 85(2), 128-136. https://doi.org/10.5604/01.3001.0054.7035

    Więckiewicz-Modrzewska, J. (2023). Percepcja osób chorych na schizofrenię przez studentów pedagogiki specjalnej i inżynierii środowiska. Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. 

    Projekty badawcze realizowane w latach 2015 - 2023:

    2020/2021 Projekt Międzynarodowy - Nauczyciel w obliczu pandemii  - porównanie doświadczeń indonezyjskich, polskich i tajwańskich - członek zespołu badawczego

fotografia osoby Julia Więckiewicz-Modrzewska