Asystent rodziny

Ogłoszenie Asystent rodziny

 

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy

ogłasza nabór kandydatów na stanowisko pomocnicze i obsługi

Młodszy Asystent Rodziny / Asystent Rodziny / Starszy Asystent Rodziny
w Dziale Pomocy Specjalistycznej

Wymiar czasu pracy: pełny etat

 

Do głównych zadań osoby, zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało między innymi:

·       opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji
z pracownikiem socjalnym,

·       opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,

·       udzielenie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,

·       udzielenie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi, socjalnych, psychologicznych,

·       wspieranie aktywności społecznej rodzin,

·       motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,

·       udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,

·       motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,

·       udzielanie wsparcia rodzinom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,

·       podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci
i rodzin,

·       prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,

·       prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,

·       współpraca z innymi pracownikami zaangażowanymi w proces wsparcia rodziny,

·       oraz innych czynności wynikających z realizacji Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny
i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. z 2025 r. poz. 49).

 

Wymagania konieczne:     

·       dot. wykształcenia i stażu pracy zgodnie z Art. 12 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 czerwca 2011 r. (Dz.U. z 2025 r. poz. 49)

·       niekaralność za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

·       osoba aplikująca nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,

·       osoba aplikująca wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.         

                                         

Wymagania pożądane:

·       znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, prawa pracy, przepisów o ochronie danych osobowych,

·       znajomość obsługi komputera,

·       łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,

·       umiejętność pracy w zespole,

·       odporność na stres,

·       odpowiedzialność,

·       asertywność,

·       rzetelność, systematyczność,

·       komunikatywność i otwartość.

 

Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:

Miejsce pracy:

·       biuro znajduje się w budynku piętrowym, stanowisko pracy mieści się na poziomie 1, konieczność poruszania się po kondygnacjach,

·       budynek wyposażony w windę,

·       ciągi komunikacyjne pozwalają na poruszanie się wózkiem inwalidzkim,

·       w pomieszczeniach budynku istnieje możliwość poruszania się na wózku inwalidzkim,

·       brak oznaczeń dla osób niewidomych,

·       miejsce zamieszkania / przebywania klienta,

·       urzędy, instytucje, szkoły, przedszkola i inne placówki w których odbywać się będzie praca z rodziną.

Stanowisko pracy:

·       praca przy komputerze i urządzeniach biurowych,

·       praca wymagająca umiejętnego współdziałania z innymi i kontaktów z pracownikami instytucji zewnętrznych,

·       praca wymagająca częstego i intensywnego kontaktu z osobami korzystającymi z pomocy społecznej,

·       praca może przebiegać w warunkach stresowych,

·       brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.

 

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

·       życiorys z przebiegiem nauki i pracy zawodowej, list motywacyjny,

·       kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, wymagane kwalifikacje zawodowe oraz staż pracy,

·       kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego – dotyczy osób nieposiadających obywatelstwa polskiego,

·       kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawienia, o którym mowa w art. 13a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,

·       podpisane oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe,

·       osoba wybrana do zatrudnienia zobowiązana będzie do przedstawiania oryginału aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego,

·       podpisane oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest kandydatowi zawieszona ani ograniczona,

·  podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,

·     podpisana klauzula o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Jednocześnie oświadczam, iż zgodnie z art.4 ust.11 RODO udzielam zgody dobrowolnie, oraz że zostałam/em poinformowana/y o przysługującym mi prawie dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania, jak również wycofania zgody na ich przetwarzanie w każdym czasie”,

·       podpisana klauzula informacyjna RODO dostępna na stronie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów,

·       podpisana klauzula rekrutacyjna dostępna na stronie Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów.

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

 

Dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły na n/w adres w terminie

do 17 października 2025 r.

 

Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie osobiście lub za pośrednictwem poczty kompletu dokumentów na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy Dział Pomocy Specjalistycznej ul. Bartłomieja 3, 02-683 Warszawa z dopiskiem na kopercie: ,,Asystent Rodziny”.

 

Informacje dodatkowe:

Etapy rekrutacji:

1)      gromadzenie ofert: do 17 października 2025 r.

2)      rozmowy rekrutacyjne: do 22 października 2025 r.

3)      termin rozpoczęcia pracy: 3 listopada 2025 r.

 

Wymiar czasu pracy: pełny etat

Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego. Asystent rodziny w swojej pracy nie może także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego, pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty, nie może uczestniczyć w procesie decyzyjnym przyznawania świadczeń realizowanych przez m. st. Warszawę.

Zatrudniona osoba będzie miała dostęp do danych osobowych wrażliwych, dlatego wymagana jest szczególna staranność i dbałość o bezpieczeństwo informacji.

 

Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy zastrzega sobie możliwość kontaktu
z wybranymi kandydatami.

 

Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.

Ogłoszenie Asystent rodziny

Udostępnij: