EN

STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

Program studiów - kliknij tutaj

Efekty uczenia się - kliknij tutaj

Kształcenie na poziomie magisterskim (studia drugiego stopnia) na kierunku interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością ugruntowuje wiedzę studenta w zakresie rożnych wymiarów niepełnosprawności, w tym osobowego, społecznego, kulturowego, prawnego czy ekonomicznego. Jednocześnie dają możliwość podjęcia krytycznego dyskursu nad miejscem Innego w społeczeństwie i rolą społeczeństwa w zapewnieniu wszystkim jego obywatelom równych szans.

Ogólnoakademicki profil kierunku kształcenia interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością obejmuje sześć modułów (teoretyczny, metodologiczny, badawczy, językowy, dydaktyczny, fakultatywny), których problematyka sformułowana jest na kanwie aktualnej wiedzy z zakresu nauk humanistycznych, społecznych i medycznych. Szczegółowe obszary zagadnień modułu teoretycznego obejmują:

  • podstawy studiów nad niepełnosprawnością,
  • socjologiczno-etyczno-prawne aspekty dyskursu nad niepełnosprawnością,
  • antropologiczno-historyczne ujęcie niepełnosprawności,
  • psychologiczno-medyczne aspekty niepełnosprawności,
  • pedagogiczno-strategiczne konteksty niepełnosprawności.

Studiowanie modułu teoretycznego kończą zajęcia poprowadzone metodą tutoringu, które ukierunkowują i inspirują rozwój studenta, służąc rozwijaniu jego potencjału poznawczego i motywowaniu do podejmowania samodzielnych poszukiwań w obszarze realizowanej tematyki.

Program został skonstruowany w powiązaniu z prowadzonymi w uczelni opracowaniami teoretycznymi i badaniami naukowymi nad niepełnosprawnością. W ramach realizacji tego kierunku nauczyciele akademiccy i studenci wspólnie angażują się w opracowywanie projektów wdrożeniowych, dotyczących systemów wsparcia osób niepełnosprawnych i ich środowisk oraz projektów badawczych o tematyce związanej z różnymi zagadnieniami dotyczącymi niepełnosprawności. W ten sposób kształcenie na kierunku interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością stwarza możliwość indywidualnego rozwoju studenta, a także umacnia związek między dydaktyką a nauką.

Studia na kierunku interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością kończą się napisaniem i obroną pracy magisterskiej. Jednocześnie podczas dwóch lat kształcenia student tworzy swoje portfolio (w formie elektronicznej i papierowej) - jako jeden z warunków ukończenia studiów - będące zbiorem zgromadzonych podczas studiowania prac zaliczeniowych. Portfolio dokumentuje osiągnięcia studenta, jest źródłem jego wiedzy i refleksji, narzędziem systematyzowania, wzbogacania i tworzenia własnego warsztatu zawodowego i nabywania profesjonalizmu.

Baner Irk Kopia

Aktualności

18-06-2019

UWAGA - 21 czerwca

Zgodnie z ZARZĄDZENIEM NR 207/2019 Rektora Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej z dnia 26 kwietnia 2019 r. - piątek 21 czerwca 2019 r. jest dniem wolnym od pracy, dla pracowników n…
12-06-2019

Szkolenie dla pracowników badawczo-dydaktycznych - 25 czerwca

Zapraszamy na szkolenie pracowników badawczo-dydaktycznych APS w dniu 25 czerwca, w godz. 13.00 - 15.00, Aula A
13-06-2019

Plebiscyt edukacyjny NAUCZYCIEL NA MEDAL!

Plebiscyt edukacyjny NAUCZYCIEL NA MEDAL! pod patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego – laureaci Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej