EN

Strona główna Aktualności Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych

Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych

20-01-2021

Corocznie 3 grudnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych ustanowiony  w 1992 r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ.

 

W naszej Akademii osobom z niepełnosprawnościami poświęcamy jednak nie tylko jeden dzień w roku. Badania, oferta kształcenia pedagogów specjalnych, profilowane studia podyplomowe poświęcone problemom niepełnosprawności stanowią o wyjątkowości Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej.

Dziś razem z Wydawnictwem APS zapraszamy do zapoznania się z ofertą tematyczną Wydawnictwa. Wśród wielu naszych publikacji polecamy m.in.:

  • Diana Aksamit, Kobiety-matki o macierzyństwie. Socjopedagogiczne studium narracji matek dorosłych osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną;
  • Joanna Głodkowska, Justyna Maria Gasik, Marta Pągowska  (eds.), Studies on Disability. International Theoretical, Empirical and Didactics Experiences;
  • Jacek Kulbaka, Niepełnosprawni. Z dziejów kształcenia specjalnego;
  • Patrycja Jurkiewicz, Rodzeństwo osób z niepełnosprawnością intelektualną w drodze od osamotnienia do zaradności, zrozumiałości i sensowności;
  • Bernadeta Szczupał, Andrzej Giryński, Grzegorz Szumski (red.), W poszukiwaniu indywidualnych dróg wspierających wszechstronny rozwój osób z niepełnosprawnością;
  • Barbara Trochimiak, Mariola Wolan-Nowakowska (red.), Zatrudnianie wspomagane szansą na samodzielność osób z niepełnosprawnością.

 

Zapraszamy na stronę Wydawnictwa tutaj >>

 

 

 

 

Aktualności

20-01-2021

"Jak to jest być mną" - znamy wyniku konkursu Katedry UNESCO

Do konkursu zakwalifikowało się ponad 100 prac z całej Polski. Miło nam ogłosić listę zwycięzców.
18-01-2021

Wykład otwarty - dr Cecilia Zsögön

W ramach kolejnej edycji "Ogrodu nauki" Instytut Pedagogiki zaprasza na wykład otwarty dr Cecilii Zsögön, Universidad de Buenos Aires (profesor wizytująca APS) pt. "Mapping the backlash against human …
18-01-2021

Większość zajęć w semestrze letnim w formie zdalnej

Tę trudną decyzję podjęły władze Akademii, biorąc pod uwagę dobro studentów i wykładowców, a także pracowników administracyjnych uczelni.